|
|
|
|
maj 1998
|
Nietrudno jest osiągnąć Drogę.
Przestań jedynie różnicować.
- Seng-tsan Trzeci Patriarcha Zen -
|
|
|
|
|
|
Ku najwyższemu Oświeceniu
XVI Karmapa
|
To jest natura Buddy - oświecenie. Po prostu nie ma tam zwykłego świata a wszystko jest wielką Błogością.
|
|
|
|
Rób to, na co masz ochotę
Namkhai Norbu
|
Co się tyczy małżonki, tak zwanego owocu przeszłej karmy, jeśli ma dobrą motywację, instruuję ją w naukach na tyle, na ile potrafię. Jeśli nie - robię wszystko, aby uczynić ją szczęśliwą.
|
|
|
Nie potrzebujemy zbyt wiele tradycji
Szamar Rinpocze
|
Ludzie zostawali mnichami nie tylko po to, żeby osiągnąć oświecenie ale także dlatego, ponieważ w klasztorach mogli otrzymywać darmowe posiłki. Oczywiście wśród nich znajdowali się także ludzie wysoko zrealizowani duchowo, ale nie stanowili oni większości, może jeden do miliona.
|
|
|
|
Pogląd Dzogczen na Nyndro (1)
J.Ś. Duddziom Rinpocze
|
Ponieważ żyjemy w samsarze, z powodu iluzji i cierpienia, przyjmujemy Schronienie aby uwolnić się od cierpienia (...) Zatem dopóki nie jesteśmy całkowicie wolni od iluzji to ciało istnieje i cierpienie istnieje i istnieją Trzy Klejnoty, w których możemy przyjmować Schronienie.
|
|
|
Termy
Guru Rinpocze
|
Jeżeli urzeczywistnicie pustą naturę waszego umysłu, lecz nie zrodzi się w was współczucie, popadniecie w nihilizm. Medytujcie więc nad nierozdzielnością pustki i współczucia.
|
|
|
|
Rozprzestrzenianie się Nauki w zachodnim społeczeństwie
Lama Ole Nydahl
|
Ponieważ w rozwiniętych krajach można teraz samemu decydować o rozmiarach własnej rodziny, nie powstaną u nas żadne wielkie klasztory. Kobiety i mężczyźni żyli dawniej w Tybecie oddzielnie nie dlatego, że nauka Buddy jest wroga ciału, lecz ponieważ nie można się było wówczas kochać i nie mieć dzieci, a ich wychowywanie zabierało czas niezbędny na studia i medytację.
|
|
|
Mahamudra
Kalu Rinpocze
|
Weźmy znów przykład słońca przedstawiającego umysł; to co go zasłania, to chmury niewiedzy, egocentrycznej chwytliwości, negatywnych skłonności, przeszłych czynów czyli karmy. Jeśli możemy stopniowo rozproszyć te zasłony, słońce umysłu rozbłyśnie w całym swym blasku.
|
|
|
|
Poemat
VI Patriarchy Zen Hui Nenga
|
Dharmę buddyzmu stosuje się w codziennym życiu, dlatego nie oddziela się jej od zwykłej świadomości. Jeżeli szukamy Bodhi poza zwykłym życiem, jest to tak jakby szukać królika z rogami.
|
|
|
Prawa nauki i prawa etyki
Albert Einstein
|
Aksjomaty etyczne znajdujemy i wypróbowujemy podobnie jak aksjomaty nauki. Prawdą jest to, co wytrzyma próbę doświadczenia.
|
|
|
|
Buddyzm wobec świata wartości
Michał Katafiasz
|
(...) Jeśli zatem wszelkie zasady postępowania, moralność są również "tylko" grą odbić w czystej naturze, to może się nasuwać pytanie, jaki byłby sens ich przestrzegania nawet przez tych, którzy zrozumieli i urzeczywistnili naturę Buddy.
|
|
|
Ryk lwa
Czogiam Trungpa Rinpocze
|
"Ryk lwa" to pełne nieustraszoności obwieszczenie, że każdy stan umysłu wraz z jego emocjami, jest nadającą się do obróbki i przydatną sytuacją.
|
|
|
|
Pieśń o ścieżce bodhi
II Szamarpa Khacio Łangpo
|
Jakiż jest pożytek z ciągłego napięcia? Odpocznij swobodnie, żyjąc w prostocie nieuzależniania się. Bycie naturalnym i rozluźnionym, oto ścieżka bodhi.
|
|
|
Poła - linia przekazu
|
Poła jedna z praktyk w buddyzmie Diamentowej Drogi. Przynależy do zbioru 6 Jog Naropy, nazywana jest także praktyką świadomego umierania. Ma pozwolić praktykującemu odrodzić się po śmierci w Czystej Krainie Buddy Amitabhy, gdzie zapewnione są wszystkie warunki do dalszego rozwoju.
|
|
|
|
Czy można sklonować Buddę?
Jarosław Wierny
|
Każda nowa technologia niesie ze sobą zarówno korzyści jak i zagrożenia. Każda nowa technologia może stać się przedmiotem nadużyć, gdyby jednak człowiek zawsze myślał w ten sposób to do dnia dzisiejszego marzlibyśmy w jaskiniach, ponieważ siedzenie przy ogniu mogłoby być zbyt niebezpieczne.
|
|
|
|
Polityka prywatności portalu buddyjskiego "CyberSangha"
| "Cyber Sangha" obejmuje swoim patronatem medialnym ciekawe książki i imprezy związane z buddyzmem. » szczegóły
|
Oby wszystkie istoty osiągnęły szczęście i przyczynę szczęścia.
Oby były wolne od cierpienia i przyczyny cierpienia.
Oby nie były oddzielone od prawdziwego szczęścia - wolności od cierpienia.
Oby spoczywały w wielkiej równości, wolnej od przywiązania i niechęci.
London wedding photographer
|
|
|