 |
 |
 |
 |
czerwiec 1999
|

Medytacja Mahamudry to naturalne i wolne od rozproszenia,
świadome doświadczanie Umysłu.
- Karma Czagme Rinpocze -
|
 |
 |
|
|
 |
Krótkie wyjaśnienie Mahamudry
Maitripa
|
Wszystko to, co jest możliwe, przebywa w podobnej do nieba równości i bezstronności - w ten sposób wyrażam mahamudrę.
|
|
 |
 |
Tajemne wyjaśnienia dotyczące Mahamudry
Saraha
|
Kiedy wodę wlewa się do wody, mają one ten sam smak. Podobnie, kiedy w pełni połączysz się z naturalnym stanem, całkowicie zanika umysł oczekiwania i konceptualizacji.
|
|
 |
Naturalny stan i stan pomieszania
Padmasambhawa
|
Umysł sam w sobie, esencja oświecenia, jest wolny od wszelkich ograniczeń, takich jak byt czy niebyt. Jeżeli nie rozpozna się tego jako własnej natury, wierzy się w byt i niebyt i utrzymuje najrozmaitsze idee. W ten sposób powstaje pomieszanie.
|
|
 |
 |
Pieśń Dzogczen
Njagla Padma Dudul
|
Kiedy patrzysz, patrz w stanie czystej obecności; Wszystko, co pojawia się jest najwyższą nauką mądrości.
|
|
 |
Obserwowanie myśli
Tarthang Tulku
|
Niektórzy z praktykujących medytację potrafią natychmiast wyjść poza myśli i emocje, bezpośrednio dotrzeć do wyższej świadomości. Dla innych lepiej będzie, jeśli najpierw zrozumieją, jaki jest związek pomiędzy medytującym a medytacją, jak ten związek powstaje, kto patrzy, kto interpretuje doświadczenie. Im głębsza analiza, tym szybciej staniemy się otwarci na doświadczanie medytacji.
|
|
 |
 |
Tworzenie przestrzeni
Lama Thubten Jeszie
|
Bodhiczitta nie jest emocjonalną miłością. Dzięki zrozumieniu względnej natury czujących istot i ujrzeniu ich najwyższego przeznaczenia, jak również za sprawą rozwinięcia gotowości doprowadzenia wszystkich istot do stanu oświecenia, umysł wypełnia się miłością powstałą z mądrości, nie z emocji.
|
|
 |
Cytaty
IX Karmapa
|
Gdy spadają na nas trudności i choroby, musimy potrafić złagodzić ból i cierpienie przypominając sobie pogląd - istnienie doskonałej i niezmiennej natury zjawisk.
|
|
 |
 |
Wielka Doskonałość
(cytaty)
|
W konceptualizowanych błędach i cechach samsary i Nirwany, błędne, ignoranckie koncepcje różnią się od pierwotnej mądrości. Wewnątrz esencjonalnej podstawy nie są one dwoma.
|
|
 |
Siunjata absolutna a doktryna istnienia
Garma C.C. Chang
|
Wyróżniająca cecha pustki absolutnej tkwi w jej aspekcie samonegacji lub całkowitej transcendencji. Nawet sama pustka jest pusta i pozbawiona własnej natury. Zwane jest to pustką pustki (siunjata siunjata).
|
|
 |
 |
Nagardżuna i madhyamika
(cytaty)
|
Rzeczy, które są uwarunkowane i które wzajemnie z siebie powstają - nie są rzeczywiste. Świat tworzą wzajemne relacje, ale są one niezrozumiałe. Relacja nie jest ani tożsamością, ani różnicą, ani czymś co można porzucić; związane z sobą rzeczy nie są z sobą połączone, ani od siebie oddzielone.
|
|
 |
Trzy filary Sanghi
Zbigniew Andruszkiewicz
|
Jeśli zapytamy przeciętnego Kowalskiego o to, jak wyobraża sobie buddystę, najprawdopodobniej przedstawi nam wizerunek mnicha w czerwonych lub żółtych szatach i z ogoloną głową. Buddyzm postrzegany jest jako religia klasztorna, mimo że spośród milionów praktykujących Buddystów na całym świecie mnisi stanowią niewielki procent.
|
|
 |
 |
Nie-teizm
pogląd buddyzmu na temat osobowego bog
|
Jeśli absolut jest niezmienny, to wszystko powinno również być niezmienne, gdyż skutek nie może się różnić swą naturą od przyczyny. Lecz wszelkie rzeczy świata podlegają przemianom i rozkładowi. W jakiż sposób zatem absolut może być niezmienny?
|
|
|
 |
Polityka prywatności portalu buddyjskiego "CyberSangha"
 | "Cyber Sangha" obejmuje swoim patronatem medialnym ciekawe książki i imprezy związane z buddyzmem. » szczegóły
|

Oby wszystkie istoty osiągnęły szczęście i przyczynę szczęścia.
Oby były wolne od cierpienia i przyczyny cierpienia.
Oby nie były oddzielone od prawdziwego szczęścia - wolności od cierpienia.
Oby spoczywały w wielkiej równości, wolnej od przywiązania i niechęci.









London wedding photographer
|
 |
 |