|
|
|
|
lipiec 2003
|
Rzeczy nie są takie, jakimi wydają się być.
Nie są też inne.
- Budda Siakjamuni -
|
|
|
|
|
|
Filiżanka przestrzeni
|
|
|
|
|
|
Wielka droga nie jest trudna.
Po prostu odetnij wszelkie myślenie o dobru i złu.
Powrót do źródła - Jacek Ostaszewski
Kto jest mistrzem? - Wojciech Eichelberger
|
|
Na rynku księgarskim
|
|
|
"Budodharma Droga samuraja"
Mistrz Kaisen
|
Praktyka samego budo nie zadowalała samurajów i angażowali się oni w drogę zen. Gdy przyglądamy się budo i zen, czyli temu, co nazwano zen samurajów, odnosimy wrażenie, że pośród tych wojowników zawsze istniała czysta iluminacja, nawet jeśli nosili szable, włosy związane w kucyk i z dumą ogłaszali "Nazywam się tak a tak". Inkarnowali oni życiową postawę zen.
|
|
|
|
"Natychmiastowe Przebudzenie"
Hui Hai
|
Nigdy nie będąc zniewolonymi, nie potrzebujecie szukać wyzwolenia. Nic nie przewyższa bezpośredniego funkcjonowania i bezpośredniego zachowania.
|
|
|
"Nie zawsze tak"
Shunryu Suzuki Roshi
|
Jedyna droga to cieszyć się życiem. Nawet jeśli praktykujesz zazen, w ślimaczym tempie licząc oddechy, możesz cieszyć się życiem, czasem nawet bardziej niż podróżując na Księżyc. Dlatego właśnie wykonujemy zazen. Nieważne, jakie jest twoje życie. Najważniejsze to umieć się nim cieszyć i nie dać się ogłupić rzeczom.
|
|
|
|
"Emocje destrukcyjne"
Daniel Goleman
|
Można by pomyśleć, że jeśli ktoś pozbędzie się wszystkich emocji, to stanie się nieczuły jak głaz. Nic bardziej błędnego. Wolny od emocji umysł jest jasny i niczym nie zmącony. Mędrzec pogodny i wolny od zakłócających jego spokój emocji przejawia dużo większą wrażliwość na cierpienia innych i troskę o ich szczęście (...)
|
|
S K O R O W I D Z |
|
|
|
Strona 1 z1 |
Tytuł |
Autor |
Data |
Odw. |
"Budodharma. Droga samuraja"
|
Gdy przyglądamy się budo i zen, czyli temu, co nazwano zen samurajów, odnosimy wrażenie, że pośród tych wojowników zawsze istniała czysta iluminacja, nawet jeśli nosili szable, włosy związane w kucyk i z dumą ogłaszali "Nazywam się tak a tak".
|
|
Mistrz Kaisen |
2003-07-14 |
5359 |
|
"Emocje destrukcyjne"
|
Można by pomyśleć, że jeśli ktoś pozbędzie się wszystkich emocji, to stanie się nieczuły jak głaz. Nic bardziej błędnego. Wolny od emocji umysł jest jasny i niczym nie zmącony. Przejawia większą wrażliwość na cierpienia innych i troskę o ich szczęście.
|
|
Daniel Goleman |
2003-07-14 |
6867 |
|
"Natychmiastowe Przebudzenie"
|
Nigdy nie będąc zniewolonymi, nie potrzebujecie szukać wyzwolenia. Nic nie przewyższa bezpośredniego funkcjonowania i bezpośredniego zachowania.
|
|
Hui Hai |
2003-07-14 |
3625 |
|
"Nie zawsze tak"
|
Jedyna droga to cieszyć się życiem. Nawet jeśli praktykujesz zazen, w ślimaczym tempie licząc oddechy, możesz cieszyć się życiem, czasem nawet bardziej niż podróżując na Księżyc.
|
|
Shunryu Suzuki Roshi |
2003-07-14 |
4417 |
|
Bez ograniczeń
|
Maitripa |
2003-07-14 |
3249 |
|
Buddyjskie imperium Aśoki
|
Jarosław Tomasiewicz |
2003-07-14 |
5239 |
|
Buddysta w radzie nadzorczej
|
Samuel Fromartz |
2003-07-14 |
4140 |
|
Diogenes Cynik i krytyka cynizmu
|
Grzegorz Kuśnierz |
2003-07-14 |
10977 |
|
Głośny Śmiech
|
Longczienpa |
2003-07-14 |
3937 |
|
Kto jest mistrzem?
|
Wojciech Eichelberger |
2003-07-14 |
6111 |
|
Podniebny pochówek
|
Ryszard Kulik |
2003-07-14 |
6801 |
|
Powrót do źródła
|
Jacek Ostaszewski |
2003-07-14 |
4546 |
|
Stan nagiej świadomości
|
Tilopa |
2003-07-14 |
3968 |
|
Trzy Drogi
|
Aby zaspokoić potrzeby i zdolności różnych ludzi, rozwinęło się wiele szkół buddyzmu. Wypracowały one różne techniki medytacyjne, by pomóc w objaśnieniu i radzeniu sobie z problemami, jakie przynosi życie.
|
|
Tarthang Tulku |
2003-07-14 |
3892 |
|
Wielka Droga
|
Lama Anagarika Govinda |
2003-07-14 |
3739 |
|
Współczucie i mądrość
|
Gary Snyder |
2003-07-14 |
3123 |
|
|
|
Polityka prywatności portalu buddyjskiego "CyberSangha"
| "Cyber Sangha" obejmuje swoim patronatem medialnym ciekawe książki i imprezy związane z buddyzmem. » szczegóły
|
Oby wszystkie istoty osiągnęły szczęście i przyczynę szczęścia.
Oby były wolne od cierpienia i przyczyny cierpienia.
Oby nie były oddzielone od prawdziwego szczęścia - wolności od cierpienia.
Oby spoczywały w wielkiej równości, wolnej od przywiązania i niechęci.
London wedding photographer
|
|
|